Reparații cutii de viteze
Diagnosticare, reparare și vânzare
5 semne clare că s-a defectat cutia de viteze a mașinii tale.
Aspectul uleiului de transmisie
Uleiul de transmisie se scurge
Treceri dintr-o treaptă de viteză în alta greoaie
Când schimbi viteza se aude un sunet ciudat
Mirosul de ars
Diagnosticarea și întreținerea cutiei de viteze
Cauze: sincronizatorul spart sau gripat, arcul sincronizatorului este rupt.
Remediu: se demontează cutia de viteze și se înlocuiește sincronizatorul.
Sfaturi utile pentru reparația cutiei tale de viteze
De cele mai multe ori, reparația cutiei de viteze aduce cu ea o cheltuială substanțială. Tocmai de aceea este foarte bine ca aceasta sa fie făcută inteligent, pentru a beneficia cât mai mult de aceasta reparație.
Când avem nevoie de o cutie de viteze recondiționată?
Reparația cutiilor de viteza necesită în primul rând bani, dar și timp. În primul rând trebuie identificată problema cutiei de viteză, după care se identifică piesele necesare pentru reparații. Piesele trebuie comandate, iar dacă nu sunt pe stoc, trebuie așteptată aprovizionarea lor.
Este o idee bună dar costisitoare, o cutie de viteze nouă costă foarte mult, de multe ori mai mult decât consideră proprietarul mașiniii că merită să investească, pentru a avea înapoi autovehiculul cât mai rapid.
O alternativă la această variantă este să achizitioneze o cutie de viteze recondiționată, o soluție mai ieftină, dar cu garanția funcționării acesteia la standardele necesare. Cutia veche, la rândul ei, poate fi reparată, având astfel o piesă de schimb pregătită pentru cazul în care va fi nevoie.
Ce ascunde termenul de „cutie de viteze recondiționată”?
În primul rând, trebuie să ințelegem ce ascunde expresia cutie de viteze reconditionată? Recondiționarea de fapt este o altă denumire pentru repararea cutiilor de viteze vechi și vândute ca și cutii de viteze funcționale.
Nu este egală cu o cutie de viteze cumparată de la dezmembrări, de unde veți cumpăra o cutie de viteze fără să fie reparată. Cutia de la dezmembrări este doar dată jos de pe vehicul și vândută ca și o piesă veche, fără verificare sau garanție.
Când vorbim de o cutie de viteză reconditionată, știm că aceasta a fost desfacută, reparată și testată pentru a funcționa corect dupa montare.
Este adevărat că și cutiile de viteze recondiționate sunt vechi, precum cele de la dezmembrari dar diferă starea în care ajung la client. Cutia de viteze veche se desface și i se verifică toate piesele pentru ca acestea să funcționeze corect și să nu prezinte urme de uzură, după care se fac reparațiile necesare.
Reparația se face exact ca la orice altă astfel de intervenție, piesele uzate se scot și se înlocuiesc cu altele noi, după care cutia de viteze se testează sa functioneze la standardele necesare si sa fie gata pentru montare.
Mulți proprietari de mașini privesc reparația ca pe o cheltuială neprevazută și neplacută și încearcă să amâne cât mai mult această situație. Acest lucru nu ar fi o problemă dacă mecanismul cutiei de viteze nu s-ar degrada și mai mult dacă este utilizat după primele simptome de defecțiune.
Atitudinea „las' că mai merge și așa o cursă…” de cele mai multe ori este greșită și nu duce la rezultate pozitive. Când apar simptome de defecțiune, de cele mai multe ori cutia are nevoie de reparații mici.
Schimbarea unei piese mici care prezintă uzură, poate elimina simptomele de defecțiune și reduce riscul de defecțiune al altor piese cu care aceasta conlucrează.